Deschidem site-ul unei companii și dam peste misiune / viziune / valori. Parcurgem rapid imaginile și fugim spre produsul sau serviciul cautat, citim caracteristicile și prețul. Cumparam sau nu.
✅ Este ȋn regula, așa facem cu toții, ce rost ar avea sa ne pierdem vremea cu lucruri care nu au impact direct asupra noastra. Ele reprezinta „cum-ul” iar pe noi ne intereseaza doar „ce-ul„. Dar atunci când dorim sa devenim antreprenor, sa ne lansam propria afacere ambele sunt importante. Cu alte cuvinte, primul pas ar fi sa-mi raspund la urmatoarele ȋntrebari:
Ce imi place sa fac / Ce știu sa fac? – raspunsurile declanșeaza Planul de afaceri, Strategia
Cum vor fi facute? – raspunsurile definesc Cultura
Produsele sunt adesea similare, unele chiar copy-paste, dar daca spun ca tricourile pe care le vând sunt ȋntotdeauna produse din materiale sustenabile, pot susține un anumit „cum” pe care mi-l definesc ca și cultura organizaționala.
Şi care poate deveni și diferențiator important. Apropo, studiile arata ca oamenii au devenit foarte sensibili la acest „sustenabil”, preferința pentru astfel de produse este ȋntr-o continua creștere.