Autorul

autor mia barc lanare carte

Mia Barc autoarea, este pseudonim. Cǎrțile ei, care se adreseazǎ copiilor +9 ani, sunt citite cu mare plǎcere și interes de întreaga familie. Replicile savuroase, ȋntâmplǎrile amuzante prin care trec eroii poveștilor te ajutǎ sǎ ȋnțelegi lumea afacerilor. Iubește copiii, discuțiile cu ei o inspirǎ, au ajutat-o sǎ gǎseascǎ scurtǎtura spre nevoile lor de cunoaștere. Cu o experiențǎ de mulți ani ȋn marketing și dezvoltarea de afaceri ȋn domeniul financiar, termeni cum sunt contul curent, creditele, depozitele, reclamele, brandul, distribuția, și multe – multe asemenea, au putut fi explicate corect și pe ȋnțelesul tuturor. Ajunsǎ repede ȋn Topul cǎrților educative, seria „Secretele unui puști afacerist” reunește povești despre afaceri descrise cu umor și pe ȋnțelesul tuturor.

Interviuri:

Marketingfocus          Revista Ea.md

Și emisiunea difuzată de Euronews România – aici

„Mă bucură copiii care știu să-și viseze un viitor altfel. Prin răspunsuri clare la întrebări, prin cuvinte scrise la care pot apela ori de câte ori au nevoie, vor putea înțelege de ce.

Îmi place să îi provoc să vină cu idei noi care s-ar putea potrivi chiar foarte bine în lumea în care trăim.

Cărțile mele sunt inspirate din întâmplări adevărate, povestesc afaceri de la idee la profit, cu umor și pe înțelesul cititorilor +9 ani. În fiecare pagină, prin fiecare întâmplare și termen explicat prin exemple concrete, îi îndemn să gândească.

Am scris trei cărţi în această serie: Mere verzi şi roşiiCuloarea banilor şi Sare şi piper.

Deşi îmi era clar mesajul pe care aş vrea să transmit – prietenie în viaţa noastră şi parteneriat în afaceri, am trecut printr-o perioadă de îndoială. De ce ar fi utilă educaţia de afaceri? De ce clarificarea termenilor economici-de marketing-financiari ar fi un lucru important? Şi am definit trei răspunsuri valabile şi convingătoare pentru mine însămi, pentru a merge mai departe:

  1. Înţelegerea lumii în care trăim – în fiecare zi vorbim despre nevoi, dorinţe, valoare, bani. Suntem asaltaţi de reclame, produse noi, produse îmbunătăţite, oferte speciale: Cum alegem? Vorbim despre carduri, banci, credite, economisire: La ce ne ajută? Cumpărăm din magazine mari, sau specializate, din malluri sau online, sunt preţuri diferite, ne bombardează cu mesaje, bannere, cookies: De unde şi cum?
  2. Sunt tineri fără pasiuni, care ajung să-şi umple timpul pierzându-l, dar pasionaţi şi pricepuţi de diverse în copilărie. Dacă aceste preocupări s-ar fi transformat de atunci în idei pentru mai târziu, dacă ar fi înțeles cum merge treaba în afaceri,oare nu ar avea acum mai multă încredere în ei şi în ideile lor? Mai mult curaj. Şi nu ar alege să facă lucruri utile – aceleaşi cu care au pornit sau altele şi mai interesante? Poate da, poate nu, dar sigur-sigur merită încercat: miza e mare.
  3. Adesea vloggerii sau youtuberii dau senzația că banii se câștigă ușor. Sunt tineri care ȋmbățișează rapid această idee – așa vor să facă și ei când vor fi mari. Dar lucrurile sunt complet diferite: există o ȋntreagă echipă de specialiști, investiție, strategie, obiective, ȋn spatele fiecărei postări de succes. Deci hai la școală!

Am primit recent multe mesaje de la cititorii – tineri ocupaţi cu idei şi planuri de afaceri. Mai complexe sau mai simple dar toate ancorate în realitate. Sunt confirmarea.

Au nevoie doar de puţină îndrumare şi susţinere.”

Mia Barc (pseudonim) a scris seria Secretele unui puști afacerist, lecturi interesante pentru toţi copiii şi tinerii care doresc să înţeleagă mediul economic, cel in care trăim zi-cu-zi. Sunt publicate trei cărţi în această serie Mere verzi şi roşiiCuloarea banilor şi Sare şi piper, care pot fi citite independent. Cărţile atrag atenţia prin modul în care sunt explicati termenii economici, într-o manieră inedită, cu mult umor şi prin exemple concrete. Ce înseamnă o afacere, cum stabileşti domeniul, culegi informaţii, gândeşti lansarea şi tot mixul de marketing sau sursele de finanţare şi parteneriatele. Sunt subiecte care par seci pentru tineri, dar modul în care sunt explicate este cu adevărat atrăgător, savuros. Şi încă un lucru inedit, o abordare interesantă – supracoperta personalizată, realizată la comandă, adaptată fiecărui cititor, care transformă cartea într-un unicat.

Experienţa în domeniul marketing management și financiar-bancar de peste 20 de ani, pregătirea universitară şi portuniversitară de specialitate (facultate, masterat, marketing digital la Oxford College of Marketing) şi mulţi ani dedicaţi instruirii copiilor, sunt recomandări importante în ceea ce priveşte explicaţiile termenilor comerciali şi financiari la care se face referire în paginile cărţilor. Dar diferenţa nu vine doar din conţinutul educativ dens. Poveştile celor trei protagonişti isteţi şi veseli, Ral, Max şi Adam, meritau spuse, iar autoarea a reuşit să o facă cu un umor fără egal, care conduce cititorul la finalul lecturii într-o singură suflare.