Diferentiatorul este cel care face produsele noastre (sau serviciile) sa fie „vazute” de clienti, sa iasa din marea masa a produselor care se adreseaza acelorasi nevoi. Din punct de vedere comunicare, NFT-ul poate fi o solutie de vizual altfel, care sa atraga atentia.
imagine nft
Când prezinti un proiect de şcoală, o idee de joc în grupul de prieteni sau te gândeşti la un produs pe care să îl vinzi cu profit, una dintre întrebările importante la care trebuie să găseşti răspuns este “Cu ce se diferenţiază ce-i al meu de oferta competiţiei?”:
Cum se vede deja prin magazine, multe produse sunt foarte asemănătoare. Dacă merge ceva, sigur mai apare unul la fel. Iar dacă este vorba de chinezării, sunt adesea un copy-paste.
Şi uite aşa traim vremuri in care diferenţierea rămâne doar la modul în care prezinţi lucurile. Iar la tehnologie cine se pricepe cel mai bine? Tinerii, desigur. Deci ce vizualuri ar fi potrivite pentru promovarea afacerilor celor tineri? 1 cu 1 fac 2, adică NFT-urile, desigur!
Nemaivorbind şi de faptul că branduri foarte cunoscute, dintre cele cu búgetele de comunicare cele mai mari din lume, se promoveaza prin NFT-uri: McDonalds sau CocaCola.
Ce este NFT-ul? A fost inventat de Kevin McCoy și Anil Dash cu scopul de a-i ajuta pe artisti sa isi vanda operele de artă, in mediul digital. Vorbim despre muzica, pictura, chiar si text (a fost transformat in NFT un sms…), deci imagini, fișiere audio, fișiere video, Gif-uri, texte, obiecte din jocuri video, sau articole din lumea reală precum bilete la evenimente, acte, documente, testamente, etc. Cand un utilizator cumpără un NFT nu este doar proprietarul licenței de utilizare, ci devine proprietarul produsului respectiv. Îl poate pastra sau il poate vinde. Ai siguranta originalitatii datorita unei tehnologii numite blockchain – imaginea, de exemplu este transformatà in informatie care se „imparte” in bucatele si se depoziteaza (stocheaza) pe mai multe servere. Doar daca esti proprietarul acelui NFT poti „recompune” imaginea completa. Sau melodia. Sau ce o fi.
Probabil cel mai valoros NFT-uri este ”Everyday: The First 500 Days”, un colaj de ilustratii (o imagine in fiecare zi timp de 14 ani), realizat de artistul Beeple si vanduta in 2021 pentru o suma imensa de $69.3 milione USD. Iar faptul ca o casa de licitatie atat de importanta cum este Christie`s, înființată în 1766, intra in lumea NFT-urilor afuce un argument greu pentru potentialul acestui produs.
In Romania, prima artista care si-a transformat o melodie in NFT a fost Delia, cu single-ul Racheta. Poate fi gasit in OpenSea in doua versiuni.
Dar cel mai mare impact in piaţa de NFT-uri o au tablourile digitale. Multitudinea lor, calitatea, atractivitatea o dovedesc. Pe de alta parte, sa nu trecem cu vederea articolul despre prabusirea pietelor crypto & NFTs publicat in The Indepedendent. Bitcoin sau Ethereum se prabusesc cu 30% in ultima luna, EGLD scade aproape pa jumatate, in timp ce tranzactiile din piata NFT-urilor au scazut cu peste 90% in ultimele 6 luni. Dar ce conteaza…? Noi nu cumparam si nici nu vindem, ci doar ne promovam prin NFT-uri.
Dar cum functioneaza? Sa spunem ca ai o imagine pe care ai dori sa o vinzi in mediul digital. Folosesti aplicatii care o transforma in NFT, goart ar putea fie o varianta, cum a fost transformata si imaginea din articol. Apoi iti deschizi un cont – pentru ca NFT-urile se vand sau se cumpara numai prin cryptomonede. Apoi o postezi într-o galerie de Nft-uri, cum este OpenSea despre care vorbeam si mai sus. Si astepti sa o cumpere cineva.
Digitalul este parte din momentul actual. De aceea si antreprenoriatul tinerilor este important sa il aiba in vedere. Cu mintea deschisa si curioasa, le este cu siguranta si mai usor sa inteleaga.
Despre branduri, comunicare şi diferenţiatori, afaceri profitabile, copiii pot citi in carţile din seria Secretele unui puşti afacerist.
#afacericopii #antreprenoriat #carti